Szkoła Podstawowa nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Pruszkowie zyskała nową pracownię integracji sensorycznej, która została stworzona z myślą o najmłodszych mieszkańcach miasta. To już jedenasta sala tego typu w miejskich placówkach edukacyjnych, co znacząco zwiększa dostępność terapii dla dzieci w potrzebie. Pracownia będzie wykorzystywana do wspierania rozwoju dzieci poprzez różnorodne ćwiczenia angażujące zmysły oraz całe ciało. Inwestycja została sfinansowana dzięki współpracy Urzędu Miasta oraz szkoły.
Integracja sensoryczna, jako proces przetwarzania i rozumienia bodźców z otoczenia, ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania wielu dzieci. Zaburzenia w tym zakresie mogą prowadzić do trudności w nauce oraz problemów z koncentracją i zachowaniem. Pracownia w Szkole Podstawowej nr 2 została zaprojektowana z myślą o tworzeniu odpowiednich warunków do terapii, co pozwoli na skuteczne wsparcie dzieci w ich rozwoju.
W ramach nowo otwartej pracowni wprowadzono nowoczesny sprzęt oraz pomoce dydaktyczne, które mają na celu wsparcie procesów sensorycznych i ruchowych uczniów. Dzięki tej inwestycji, niemal 300 dzieci w Pruszkowie zyskuje możliwość korzystania z terapii, co może przynieść znaczące korzyści w ich codziennym życiu. Władze miasta mają nadzieję, że efekty terapii będą widoczne, a dzieci będą mogły lepiej odnaleźć się w otaczającym je świecie.
Źródło: Urząd Miasta Pruszków
Oceń: Nowa pracownia integracji sensorycznej w Szkole Podstawowej nr 2 w Pruszkowie
Zobacz Także