Minister Dariusz Piontkowski wprowadził nowe wytyczne oraz rekomendacje dotyczące funkcjonowania szkół i placówek edukacyjnych, które obowiązują od 1 września 2020 roku. Opracowane w porozumieniu z Głównym Inspektorem Sanitarnym oraz Ministrem Zdrowia, mają na celu dostosowanie organizacji pracy do aktualnych potrzeb, w tym w kontekście epidemiologicznym. Wytyczne te obejmują także uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, co jest niezwykle istotne w obliczu trwającej pandemii covid-19.
Centralnym elementem nowych wytycznych jest wprowadzenie trzech wariantów funkcjonowania szkolnictwa, w zależności od sytuacji zdrowotnej w danej placówce. Wariant A zakłada tradycyjne kształcenie stacjonarne, zgodne z rekomendacjami GIS, MZ i MEN. W przypadku wystąpienia zagrożenia epidemiologicznego dyrektor szkoły, po uzyskaniu zgody organu prowadzącego, będzie mógł zawiesić stacjonarną pracę, co otworzy możliwość przechodzenia na inne formy nauczania.
W przypadku wariantu B, mówi się o hybrydowym systemie kształcenia, gdzie dyrektor ma możliwość zawieszenia zajęć w określonym zakresie, a nauka odbywa się w trybie zdalnym. Cała procedura opiera się na bieżącej ocenie sytuacji zdrowotnej oraz konsultacjach z odpowiednimi sanepidami. Ostatni wariant, C, przewiduje całkowite przejście na naukę zdalną, co będzie możliwe po uzyskaniu wymaganych zgód. Minister Edukacji Narodowej ma również prawo ograniczać zajęcia na terenie kraju, co podkreśla elastyczność w dostosowywaniu się do zmieniającej się sytuacji epidemiologicznej. Więcej informacji na temat wytycznych dostępne jest na stronie rządowej GOV.PL.
Źródło: Urząd Miasta Pruszków
Oceń: Nowe wytyczne dla szkół w Polsce od 1 września 2020 r.
Zobacz Także